Tilbudsportalen kan anvendes af sagsbehandlere til at fremsøge en række tilbud eller plejefamilier, der, med udgangspunkt i borgerens behov, retter sig mod borgerens specifikke problemstilling.
Den endelige matchning mellem en borger og et tilbud eller en plejefamilie sker ikke i Tilbudsportalen, men den er et værktøj til at finde et overskueligt antal relevante tilbud eller plejefamilier, som sagsbehandleren derefter kan undersøge nærmere.
Indberetning
Det er lovpligtigt for tilbuddene og plejefamilierne i Tilbudsportalen at indberette oplysninger til portalen, og tilbuddenes eller plejefamiliernes tilsynsførende myndighed skal godkende oplysningerne, før de offentliggøres på portalen.
Drift og support af Tilbudsportalen
- Social- og Boligministeriet har myndighedsansvaret for Tilbudsportalen. Ministeriet træffer blandt andet beslutninger om portalens finansiering, drift/udvikling samt varetager kontakten til portalens interessenter.
- Børne- og Socialministeriet traf i 2017 beslutning om, at den tekniske drift og udvikling af Tilbudsportalen skulle overføres fra Social- og Boligstyrelsen til Erhvervsstyrelsen.
- Erhvervsstyrelsen har udviklet en ny portalløsning, som blev sat i drift den 11. juni 2019.
- Erhvervsstyrelsen driver supportfunktionen ift. Tilbudsportalen – og varetager den tekniske support (1st line) ift. Tilbudsportalen.
- Social- og Boligstyrelsen varetager den socialfaglige support (2nd line support) ift. Tilbudsportalen, når den modtager henvendelser fra Erhvervsstyrelsen herom. Endvidere foretager Social- og Boligstyrelsen stikprøver ift. de indberettede oplysninger.
Gå til Tilbudsportalen
Har du brug for hjælp til indberetningen, kan du kontakte Erhvervsstyrelsens support af Tilbudsportalen.
Gå til Tilbudsportalens supportside