HR og Direktionssekretariatet

Kontoret varetager en bred vifte af opgaver inden for HR, strategisk organisationsudvikling, personaleadministration, ledelses-, direktions- og departementsbetjening, kommunikation og presse, lokale serviceopgaver samt koordinering af større politiske aftaler. Kontoret består af tre teams: HR, Direktionssekretariatet og Kommunikation.

Konkrete HR-opgaver

  • Rekruttering og onboarding
  • Ansættelseskontrakter- og vilkår
  • Løn og personaleadministration
  • HR-strategier og -politikker
  • Organisations- og lederudvikling
  • Samarbejdsorganisation - MIO
  • Personalejura
  • Kompetenceudvikling, herunder LUS og MUS
  • Arbejdsmiljø herunder APV-undersøgelser
  • Lønanalyser, lønforhandlinger og forfremmelser

HR kan kontaktes via mailadresserne hr-sbst@sbst.dk og sikkermail.hr@sbst.dk

Konkrete opgaver i Direktionssekretariatet

  • Direktions- og ledelsesbetjening
  • Koordination af politiske aftaler, forhandlinger og sager med betydning for styrelsens økonomi
  • Opfølgning på styrelsens resultatplan
  • Organisations- og strategiudvikling
  • Procedurer for beslutningssager mv.
  • Lokale serviceopgaver, herunder bæredygtighedsinitiativer

Direktionssekretariatet kan kontaktes via direktionssekretariatet@sbst.dk

Konkrete opgaver i Kommunikation

  • Pressefunktion
  • Kommunikationsstrategi
  • Webtilgængelighed
  • Styrelsens websider samt intranet
  • Grafiske opgaver
  • Nyheder og nyhedsbrev
  • Kommunikationsrådgivning

Pressehenvendelser henvises til pressefunktionens side på Social- og Boligstyrelsens webside eller mailadressen presse@sbst.dk

Bemanding

HR og Direktionssekretariatet består af ca. 34 medarbejdere, en souschef og en kontorchef, der fagligt referer til styrelsens direktør.

Senest opdateret 11-03-2025

Kontakt - HR

Pernille Sædam Marstal
Kontorchef

Kontakt - DIS & Kommunikation

Lone Pedersen
Souschef