HR og Direktionssekretariatet
Kontoret varetager en bred vifte af opgaver inden for HR, strategisk organisationsudvikling, personaleadministration, ledelses-, direktions- og departementsbetjening, kommunikation og presse, lokale serviceopgaver samt koordinering af større politiske aftaler. Kontoret består af tre teams: HR, Direktionssekretariatet og Kommunikation.
Konkrete HR-opgaver
- Rekruttering og onboarding
- Ansættelseskontrakter- og vilkår
- Løn og personaleadministration
- HR-strategier og -politikker
- Organisations- og lederudvikling
- Samarbejdsorganisation - MIO
- Personalejura
- Kompetenceudvikling, herunder LUS og MUS
- Arbejdsmiljø herunder APV-undersøgelser
- Lønanalyser, lønforhandlinger og forfremmelser
HR kan kontaktes via mailadresserne hr-sbst@sbst.dk og sikkermail.hr@sbst.dk
Konkrete opgaver i Direktionssekretariatet
- Direktions- og ledelsesbetjening
- Koordination af politiske aftaler, forhandlinger og sager med betydning for styrelsens økonomi
- Opfølgning på styrelsens resultatplan
- Organisations- og strategiudvikling
- Procedurer for beslutningssager mv.
- Lokale serviceopgaver, herunder bæredygtighedsinitiativer
Direktionssekretariatet kan kontaktes via direktionssekretariatet@sbst.dk
Konkrete opgaver i Kommunikation
- Pressefunktion
- Kommunikationsstrategi
- Webtilgængelighed
- Styrelsens websider samt intranet
- Grafiske opgaver
- Nyheder og nyhedsbrev
- Kommunikationsrådgivning
Pressehenvendelser henvises til pressefunktionens side på Social- og Boligstyrelsens webside eller mailadressen presse@sbst.dk
Bemanding
HR og Direktionssekretariatet består af ca. 19 medarbejdere og en kontorchef, der fagligt referer til styrelsens direktør.