Mål er rammesættende for rådgivningsforløbene i VISO og udtrykker de aftaler du indgår med henvender om, hvad det er I skal nå i forløbet. Det er vigtigt, at målene er så konkrete som muligt og at de justeres efter behov, så de afspejler, det I gensidigt er enige om.
De forskellige materialer guider dig i at skrive mål og som du også kan anvende til at tjekke dine mål – hvad enten de er relateret til rådgivnings eller udredningsforløb.
Læs guide til mål i VISO-rådgivning
Læs guide til mål i VISO-udredning
I VISO ser vi gerne, at målene:
- understøtter henvenderens egne mål og opgaver, så henvender kan arbejde selvstændigt videre med det lærte efter afslutningen af rådgivningsforløbet
- anvendes som aftalegrundlag, dvs. afspejler jeres gensidige forventninger til resultaterne af forløbet
- er det tilbagevendende omdrejningspunkt for dialogen i forløbet
- evalueres på det afsluttende møde eller afrapporteringsmødet.
Læs tjekpunkter for mål i VISO-forløb
Er du i tvivl/ønsker sparring om mål i et rådgivningsforløb, så tag endelig kontakt til din VISO-konsulent for sparring og feedback.